Monday, July 21, 2014

Weeekend yang suram

Entry kali ni mmg sedih je..x tau la pasai pe..org sume happy pasai nk raya aku lak yang sedih..hahha nasib la leyla oi...start ari jumaat tu balik je dr amik firas tgk2 dia plk dok selsema..siap meleh2 lagi..aduhhh x kan nak demam kot baru je naik demam ari tu..adusss kali ni firas demam nk melekat je kat aku so nk wat pe pun x leh apa lagi nk masak..nasib la hb ada so dia la jd tukang masak kami..petang tu menu dia buat ikan gerut masak 3 rasa...waah  sedap betui dia masak..lama x rasa masakan dia..mmg best la siap aku tambah2 lagi nasi buka pose tu...mekasih syg...

Malam tu plk saje wasap ngan adik plk kata mak pun demam gak...aduhh nape sume demam ni..mlm tu tepon mak saje sembang2 lagi pun dah smggu x dgr suara mak..almaklumla dok jauh paham2 je la..nak tepon selalu ehem2 je la kan...bla dgr suara mak sedih pun ada happy pun ada..sembang punya sembang dia siap dok kira lgi nak raya tggal 10 ari so kiranya aku akan balik juga dlm 10 ari ni...Ya Allah mak aku leh siap kira bla aku nk balik...sedihnya aku wasa...lagi pun last aku blk kg bulan 3 so klu ikut dah 4 bln lebih la x blk..arap raya je la..cuti skolah ari tu aku x balik..maklumla masing2 bz ngan keje..

Mak siap kata lagi agaknya klu mak M*** ni agaknya ko sempat x balik tgk mak..adus sedihnya aku dgr mak aku ckp cam tu...pe lagi aku plk siap kata mak nk g mana...aku dah jauh ni mcm2 pkiran aku pk pasai family aku...entah la aku sendiri x tau nk kata pe..dugaan tetap dtg tanpa mengira masa...

Memang aku akui mak aku terlalu windu aku satu family...siap kata lg firas ngan fauzan dah beli baju raya belum..firas dah pandai pe..mcm2 soalan dia bg tau aku...adusss windu sgt mak aku ngan cucu dia..

Lepas2 je aku letak kefon bagai aku plk rasa dah sakit tekak ngan selsema....gara2 jangkit ngan firas...adus dugaan dtg lagi...aku syukur kerana bg sakit kiranya dosa2 aku akan terhapus la..aminnn

Hari sabtu plk firas demam panas lagi dan aku pun demam sama cam dia..adus.. tuhan je yg tahu rasanya bla anak ngan mak demam...so hb yg jaga kami...last2 g klinik bg ubat bagai n tdo..sedo2 dah ptg x sempat nak masak so ada chef baru kat dapur...menu tok sabtu ni ayam goreng berempah ngan sayur campur..

Malam tu dlm kul 11.00 aku pun tetiba rasa nk wat popia nestum..so pe lagi mulakan  operasi memandangkan firas tdo n abah dia yg jaga...aku gagahkan juga buat kuih raya..x pernah aku wat kuih raya ni la kali pertama aku buat...alhamdulilah senang sangat aku rasa...syukur menjadi juga...so aku letak bahan dia nestum+horlick+milo...mmg sedap sgt...dpt la sebalang...Sok aku ingat nk buat batang buruk plk..arap2 menjadi la..

Terima kasih abg kerana jaga kami 3 beranak yg dalam kesakitan dan juga menjadi chef 3 ari ni...syukur sgt2 kerana abg dapat bantu kami sume...




2 comments:

Herman & Naza said...

lela, dah aktif berblogging semula rupanya...akk ni dah lama betul x menjenguk blog org...blog sendiri pun dah ke laut x berupdate walhal byk cerita nak kongsi...tp sejak preggy malas betul.. hrp lps ni rajin la update blog mcm lela.. nak mula ni malas betul rasanya...hehe..

Leyla said...

hehe akak saje update pasai cam dah bersawang je kak..lgpun ari tu lupa password menjak preggy ni...pas ni insyallah rajin la berblog erk...heheh mekasih kak baca cite2 sy ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...