Tuesday, June 24, 2014

Kelahiran baby Firas

Entry kali ni pulak nk cite pasai kelahiran bby Firas yang ke-2.Kali ni lain pulak alah nak dapatkan bby ni...masa permulaan prapreggy aku x alah pun so keje aku mkn..mkn...dan mkn..so badan pe lgi mmg naik la time tu..nama pun pembawa budakkan...aku wasa cam preggy 1st je pasai dah 6 thn bru nk dapat 2nd...brg2 baby mmg x der la aku dah sedekah kan kat adik n kwn2 yg len..cam x nk preggy je kan...

So nk pendekkan cite aku alah time ptg waktu  nak balik je sampai la tgh mlm..so bla balik keje mmg lembik la badan ni..x larat yg amat..berbeza ngan abg dia Fauzan aku akan alah time pagi sampai la balik keje...mmg dugaan masa bag dia ler..siap aku cuti bagai...yg kali ni sonok aku x yah nk cuti2 sakit tp yg x best tu aku x leh bau org masak mmg azam la nk hidu bau dia..sabo je kan...so pe lg time ni la nk dera sang suami nk masak bagai...bla hb masak je mula la aku dok dlm bilik n tutup hidung...wahhh yg bestnya aku leh mkn cam biasa..kelakar pun ada..

kawan2 bg tau ni mesti bby gurl pasai alah ptg sampai mlm...sonok mmg sonok la aku dgr pasai 2nd bbg dapat gurl..bla aku scan 5 bln pun doc bg tau bbg gurl so mmg sonok la aku wasa masa tu...kebetualan adik aku pun preggy sama alah ngan aku so bertambah kompiden la aku akan dpt bby gurl..

Dengan kehadiran bby ni wasa cam 1st time preggy je..nk dijadikan cite rezeki bby ni mmg murah sangat2..aku dapat balik perlis  serentak ngan hb...mmg sonok la org kata lg2 aku dah 7 bln masa tu...alhamdulilah la rezeki sungguh la..

Abg dia tau je adik nk kuar mlm tu sblm aku bersalin dia demam panas walau dah makan ubat bagai...aku lak sedih pasai aku  wasa cam nk bersalin tp abg dia pulak demam..adusss last2 mlm tu aku tinggalkan fauzan kat umah tok dia...sian fauzan..arap2 cepat sembuh pasai mama nk bersalin dah..

Masa perjalanan nk ke hospital dalam pukul 1.30pg...time aku rasa takut sangat pasai dah lama x bersalin kan lgpun beza ngan abg dia 6 thn..so takut sgt..last2 ingat pesan kawan sblm ko cek ko minum dulu minyak selusuh compem ko bersalin senang..aku ngan rasa takut aku pun taguk la minyak selusuh tu ada la suku botoll..cam nk muntah aku wasa masa tu..tuhan saje yg tau...sampai2 je kat hospital terus g tingkat 2 tuk wat pemeriksaan..tgk2 cek dah buka 3cm..so mmg kena thn bagai la..

aku pun dok la kat wad lgpun masa tu katil x de so kena la dok katil xtra..(katil bawah)..aduss dah la sakit dpt plk katil bawah..haru biru aku wasa...nk wat cam ner kan...redha je la..bla kul 5pg cek bru buka 3cm..adusss lambatnya nk buka jln sakit mmg sakit giler time tu...bla doktor kata pukul 7pg cek lagi...aku ckp ngan hb tolong bwk minyak selusuh nk minum kat luar tempat masuk..pe pg aku teguk minyak tu sampai nk abis...cirit2 x yah cite le...berapa kali masuk toilet buang...sabo je la masa tu..nk mkn pun x lalu...

pukul 7 cek dah buka 5cm..adus bla la nk bersalin ni..masa tu la dia bergerak aktif n sakit tuhan je yg tau...bla dah kul 9.00pg doktor cek dah buka 7cm...aduhhh lamanya aku wasa bby ni nk kuar...x thn sangat sakit yg aku wasa..tp kira ok la dr abg dia dulu 6 jam dok dlm labouroom..kali ni kejap je maybe 2nd bby.
tup..tuppp aku wasa nk bersalin sgt...ckp ngan nurse nk bersallin ni x thn dia kata bru je buka 7 dik...bla cek semula tgk2 dah 10cm..ahhh lega terus aku teran 2x..last2 kuar juga hamba allah yg aku tggu selama 6 thn ni...lega...syukur alhamdulilah...

Tanggal 23.10.2013 keluarla bby ni pada hari ahad pagi jam 9.30am.. seberat 2.9kg je..sonok sgt2 ler pasai abis sudah kesakitan yang aku tanggung selama ini.kali ini aku bersalin di Perlis bukan di Selangor macam abg dia Fauzan..

                                                      




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...